O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 5 stycznia 2014

Zupa z burakiem, kapustą i soczewicą



Nie jest to barszcz, ani barszcz ukraiński, ale kompozycja warzyw późnojesiennych z soczewicą, zatopiona w czerwonym bulionie. Zjedliśmy i my i dzieci. Dobre było.
Zupa z My New Roots.


Składniki na 3-4 porcje:

- por – pokrojonego w krążki;
- garść tymianku;
- 3 ząbki czosnku – posiekane;
- 2 średnie buraki – pokrojone w julen (zapałki);
- 1, 5 marchewki – pokrojonej w julen lub krążki;
- 2 liście laurowe;
- ½ kubka czarnej soczewicy (du puy najlepiej – u mnie beluga);
- kubek kapusty – cienko pokrojonej w plastry;
- sól – grubo mielona do smaku
- pieprz  - do smaku;
- niecała 1 łyżka musztardy Dijon;
- 2 łyżki pasty pomidorowej;
- ½  łyżeczki ziaren kminku;
- 4 – 5 kubków bulionu;
- 1 łyżeczka octu jabłkowego;
- olej do smażenia lub lej kokosowy;
- oliwa z oliwek extra virgin;

- dodatkowo - jajko na twardo;

Wykonanie:
1. W rondlu lub garnku z szerokim dnem, na średnim ogniu na oleju do smażenia lub oleju kokosowym  należy obsmażać pory z odrobiną soli ok. 5 minut. Dodać czosnek i gotować ok. 2 minuty. Dalej dodać musztardę, pastę pomidorową, tymianek, liście laurowe i kminek. Wymieszać i dodać warzywa – buraki i marchewkę oraz soczewicę. Zalać bulionem, zaczynając od 4 kubków. Gotować ok. 15 -20 minut.
2. Dodać kapustę (ja dałam o połowę czasu wcześniej), ocet jabłkowy i gotować kolejne co najmniej 5 minut.
3. Zupę nalać do nagrzanych miseczek posypując świeżo mielonym pieprzem  i tymiankiem oraz spryskując oliwą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails