O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 7 listopada 2012

Tarta z cukinią, kozim serem, łososiem i figami


 Elegancki obiad na codzień lub smaczne danie na przyjęcie. Niewątpliwe dodatek fig urozmaica wizualnie tartę, ale jednocześnie dodaje jej w smaku pazura.


przed upieczeniem
Składniki:*
- ciasto na tatrę – może być kruche domowe, bądź kupne – u mnie domowe z mąki żytniej typ 2000 i gryczanej;
- cukinia - potarta;
- łosoś wędzony w plastrach – pokrojony w paski;
po upieczeniu
- ser kozi – kozia rolada;
- ricotta;
- jajko;
- figi – pokrojone w ósemki lub szóstki;
- koperek- poszatkowany;
- orzeszki piniowe;

- sól, pieprz;

* Nie podaję proporcji, bo moja blaszka jest nadzwyczaj mała – więc dopasowuję ilości na oko. Ważne jest by nie dać za dużo sera koziego, a zwłaszcza ricotty, by nadzienie nie było zbyt płynne po upieczeniu, tylko zwarte, a pamiętać trzeba, że w farszu jest cukinia, która puści sok. Dlatego dodatek jajka lub 2 jest bardzo istotny.






Wykonanie:

1. Ciasto na tatrę podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 10-12 minut.
2. Przygotować farsz – wymieszać w misce pokruszoną roladę kozią, ricottę i potartą cukinię, koperek i jajko. Doprawić solą i pieprzem.
3. Masę wyłożyć na podpieczoną tartę, a na nią ułożyć łososia wciskając ją pod powierzchnię.
4. Wierzch tarty obsypać orzeszkami piniowymi i obłożyć figami. Całość oprószyć świeżo mielonym pieprzem.
5. Tartę zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut lub dłużej do czasu osiągnięcia zwartej masy.





Moja tarta wyszła zbyt wilgotna, co jednakże nie miało przełożenia na smak, co najwyżej na estetykę podania. Następnego dnia mały kawałek, który został, po odgrzaniu miał idealną konsystencję.








Humorystycznie dodam tylko, że tarta miała swoje ciężkie chwile, gdy Jadka wykorzystała moment mojej nieuwagi, kiedy zostawiłam formę przed włożeniem do pieca na stole i gruchnęła figą w sam środek masy. Ale była z siebie dumna.





10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. fAKTYCZNIE mAGGIE, NASTĘPNEGO DNIA RÓWNIE PYSZNA, JAK NIE LEPSZA I TO TEŻ BEZ PODGŻEWANIA.

      Usuń
  2. Dla mnie genialne połączenie! Moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Angie i ja mam słabość do łososia, cukinii i sera koziego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowała mnie ta figa... Z takimi dodatkami musiała być pyszna. Uwielbiam tarty wszelakie i bardzo mi się ten przepis podoba :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails