O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

sobota, 10 marca 2012

Niewiarygodnie pyszna brukselka na surowo!


Lubię brukselkę. Od kiedy sama gotuję i nie rozgotowuję warzyw na rozpadająca się pulpę, delektuję się ich smakiem na okrągło. Brukselka podobnie jak szpinak ma charakterystyczny smak i nie każdemu odpowiada. Choć i tu są wspaniale przepisy, które pozwalają ją nieco zaczarować.
Jednak brukselka na surowo – to prawdziwie wyższa szkoła jazdy mogło by się wydawać. Gdy powiedziałam mężowi, że na przyjście gości zaplanowałam sałatkę z surowej brukselki, którą właśnie zamierzałam zrobić po raz pierwszy, był absolutnie na nie. Nie dałam się zniechęcić. I całe szczęście. Nie raz się już przekonałam, że pewne składniki lub potrawy, które wydają się któremuś z nas – nie do przejścia – okazują się być zaskakująco dobre, a często stają się jedną z naszych potraw, do których powracam co jakiś czas lub co sezon. I tu tak właśnie było.
Zatem po bardzo udanych eksperymentach na brukselkę duszoną w soku pomarańczowym z orzechami oraz francuską wersję brukselki z boczkiem, przyszła kolej na surową małą kapustkę!
Sałatka ta jest dowodem na to, że sposób pokrojenia warzyw, a co za tym idzie – ich faktura niebagatelnie wpływa na ich smak i możliwość zastosowania.
Przepis od Heidi.






Składniki:
- ok. 700 g. brukselki – cieniutko pokrojonej w plastry*
- ok. 3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin;
- ok. 3 łyżki soku z cytryny;
- łyżeczka świeżego tymianku;
- 1/3 kubka szczypiorku – posiekanego;
- sól,
- 1 i 1/3 kubka orzechów laskowych – lekko zmiażdżonych i opieczonych;
- ok. 55 g. startego twardego suchego sera typu: pecorino, parmezan ect.
* Brukselkę trzeba pokroić niezwykle cienko na plasterki cieńsze niż milimetr, w przeciwnym razie warzywo będzie twardawe – w tym pokrojeniu właśnie tkwi sekret tej sałatki.
** Ja dodaję składniki sałatki na oko, ale daję zdecydowanie więcej oliwy z oliwek, natomiast soku z cytryny znacznie mniej, właściwie symbolicznie. Nie żałuję natomiast szczypiorku i tymianku.

Wykonanie:
Wszystkie składniki wymieszać w misce sałatkowej z wyjątkiem sera. Doprawić, uważając na sól, gdyż ser jest słony. Na koniec dodać ser, ewentualnie doprawić ponownie.

Porcja na 4 – 6 osób.
Polecam!




Print Friendly and PDF

14 komentarzy:

  1. Brawo- za przekonanie męża do zjedzenia brukselki na surowo i za bardzo oryginalny przepis! Nie wpadłabym na to,że można ją tak cieniutko posikekać... Ja ostatnio przekonałam się do tego warzywa za sprawą parowaru...ugotowana na parze jest łagodna w smaku i częściowo traci ten irytujący smaczek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, bardzo BARDZO ciekawy przepis. Dodam tofu-fetę i będzie jak znalazł. Zapisuję w "do przygotowania" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wpadłabym na to, że można na surowo. Gotowaną uwielbiam, niestety u mnie to produkt troche deficytowy, rzadko trafiam na brukselkę w sklepach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Escapade, ja też do czasu znalezienia przepisu nie myślałam o siekaniu tak cieńko warzyw, a zwłaszcza brukseliki, która mi się wydawała zjadliwa dopiero po ugotowaniu, a tu taka niespodzianka. Co do parowania warzyw, spróbuj z innymi warzywami też, ja wszystkie paruję - sa pyszne, nie trzeba im soli, ani niczego więcej, można się delektowac ich naturalnym smakiem.

    WegAnko, brukselka z tofu tez powinna być pycha, ja bym pewnie dała wędzone tofu. Ale bez sera też bedzie pyszne, jak dla mnie ser w tym przepisie wcale nie jest konieczny, by było dobre.

    Italia, no własnie zauważyłam, że niektóre produkty powszechne np. w Polsce w róznych krajach są żadkie lub w zasadzie ich nie ma np. biały twaróg w Anglii, mak w Szwajcarii:) Ale jeśli gdzieś zdybasz brukselkę poklecam przepis! Przy okazji, jeśli możesz mi raz jeszcze wysłać linka do oliwnego gaju, bo niestety otworzył mi się jednorazowo i już więcej nie chce się z cholery otworzyć.Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie do wypróbowania tego przepisu. Przyznam się, że surowej brukselki jeszcze nie jadłam. Gotowaną uwielbiam, więc pora sprawdzić jak smakuje na surowo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! bardzo interesujacy pomysl wykorzystania brukselki. Bardzo lubie jej smak ale jeszcze nie jadlam ejj na surowo, surowka w najblizszym czasie bedzie do sprobwania:)Piekny, insirujacy blog....

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis:)
    Z brukselką jestem raczej na bakier, ale może w takiej formie się do niej przekonam...?
    W każdym razie zapisuję:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny pomysł, już robiłam siekaną brukselkę (doskonale sieka się w ręcznym mikserze), ale na surowo, to dla mnie prawdziwa nowość!

    OdpowiedzUsuń
  9. przepis wydaję się ciekawy mam zamiar wypróbować mój mąż lubi bardzo brukselkę to zrobię mu w innej wersji-;mam pytanie czy zamiast orzechów mogę dać migdały

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Anonimowy, myślę, że możesz dać migdały miażdżąc je uprzednio co nieco, aby nie były twardym elementem. Jakkolwiek sądzę, ze laskowe mają charakterystyczny smak, zwłaszcza lekko opieczone.

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za odp.dam znać jak smakowało

    OdpowiedzUsuń
  12. Sluchajcie!! Dolozylam starte winne jablko. Rewelacja!!! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. find out p6m70c6i89 buy replica bags online replica bags ru y1l36c4y69 replica ysl bags australia his response b3c27w7s10 replica bags wholesale hong kong replica bags philippines greenhills replica hermes bags y4t96s8v99 replica bags nancy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails