O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 9 października 2011

Bób duszony z kurkami i miętą



Na pożegnanie kurek i bobu danie z dodatku do gazety wyborczej z września 2011 r. Danie pyszne, zawierające połączenie nie tylko tych dwóch sezonowych produktów, ale dodającego smaku boczku.
Niestety moje zdjęcia nie wypadły zbyt zachęcająco za sprawą ricotty, której nawiasem mówiąc dałam więcej niż wynikało z przepisu. Smak zyskał, ale wygląd stracił, bo ser gęstszy od śmietrany, którą przewidywał przepis, oblepił te żywo kolorowe warzywa i boczek bialym płaszczem.



Składniki:

- 400 g. bobu – ugotowanego i obranego;
- 300 g. kurek – oczyszczonych;
- 2 łyżki wiśniówki;
- 150 g. wędzonego boczku – pokrojonego w kostkę;
- duża cebula - pokrojona w piórka;
- 2 ząbki czosnku - posiekane;
- 2 – 3 łżyki śmietany – u mnie ser ricotta;
- łyżka masła – u mnie olej do smażenia;
- 2 gałązki świeżego tymianku;
- ¼ pęczka świeżej mięty;
- sól, biały pieprz;


Wykonanie:

1. Kurki należy podsmażyć na patelneni na oleju do smażenia lub na maśle z tymiankiem. Pod koniec dodać wiśniówkę i odparować. Następnie dołożyć ricottę (śmietanę). Doprawić solą i pieprzem i wymieszać z bobem.
2. Na patelni przesmażyć boczek z cebulą i czosnkiem.
3. W misce wymieszać bób z kurkami i boczkiem oraz pokrojoną miętą.

Autor proponuje podawanie bobu w formie ciepłej przekąski z razowym pieczywem lub jako dodatek do mięs.






1 komentarz:

Related Posts with Thumbnails