O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 18 sierpnia 2011

Sałatka z grillowanych brzoskwiń z bresaolą i serem kozim

W tym sezonie próbuję kolejne przepisy na dania ze składnikami, które akurat królują na targu. W zakresie sałatek jakiś czas temu skusiłam się na bardzo apetyczną i uroczo wyglądającą z kurkami i malinami, a całkiem niedawno na sałatkę z grillowanymi brzoskwiniami. Dorwałam na targu piękne polskie brzoskwinie i zaszalałam. Przepis pochodzi z programu Jamie w domu – chodzi oczywiście o J. Oliviera.
Obok brzoskwiń główne skrzypce gra bresaola – cieniutkie plasterki sezonowanego mięsa wołowego oraz ser kozi – ja użyłam rolady o twarożkowym wnętrzu.



Składniki dla 4 osób:

- 4 dojrzałe (ale nie za bardzo) brzoskwinie – dałam 2 duże pokrojone na mniejsze części;
- kilka listków rozmarynu, drobno posiekanych;
- oliwa sól morska i świeżo zmielony pieprz
- 1 łyżka octu z czerwonego wina;
- oliwa extra virgin;
- 1 łyżeczka jogurtu naturalnego albo crème fraiche;
-16 plasterków bresaoli albo szynki parmeńskiej – dałam więcej;
- listki oberwane z kilku gałązek estragonu – pominęłam;
-2 garście listków rukoli;
- 100 g. pokruszonego koziego sera;


Przygotowanie:

1. Brzoskwinie pokrojone na połowy lub mniejsze części należy włożyć do miski, posypać posiekanym rozmarynem, skropić oliwą, oprószyć solą i pieprzem,
2. Na rozgrzanej patelni grillowej należy opiekać tak zamarynowane brzoskwinie przez kilka minut z każdej strony, aż się ładnie spieką, ale nie przypalą!
3. Dressing: do miseczki należy wlać ocet winny, trzy razy tyle oliwy extra virgin, jogurt albo crème fraiche oraz szczyptę soli i pieprzu. Składniki roztrzepać rózgą. Jamie Olivier proponuje wykorzystanie shakera smaków – jego wynalazku.
4.Na talerzach zaaranżować plasterki bresaoli. Na bresaoli ułożyć brzoskwinie, a na wierzchu liście rukoli i estragonu. Całość polać dressingiem, dodatkowo skropić odrobina oliwy extra virgin i posypać pokruszonym kozim serem.


4 komentarze:

Related Posts with Thumbnails