O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

wtorek, 18 stycznia 2011

Danie z wędzonym tofu, ryżem i bananami z dodatkiem curry – „Sałatka bananowa”

Ta „sałatka” zgodnie z przepisem ma być serwowana na zimno. Jednak ja podałam ją na ciepło jako danie obiadowo – kolacyjne. Wyszło smakowicie. Jednak podgrzewanie banana z ryżem, mieszanie – powoduje, że konsystencja dania przypomina risotto, więc walory wizualne wzięły w łeb. Wiem też, że tego rodzaju składniki jak jabłko, czy banan oraz papryka, po obróbce termicznej, mają inny smak niż na surowo. Dlatego zrobię sałatkę raz jeszcze, żeby poznać jej nowe oblicze w wersji na zimno, a więc bez podgrzewania i smażenia warzyw i owoców.
Przepis z miesięcznika Kuchnia – chyba nr 11/2010

Składniki dla 2 osób:

- 80 -120 g. ryżu – ja dałam pełnoziarnisty jaśminowy;
- 120 - 150 g. wędzonego tofu – pokrojonego w kostkę;
- mała cebula pokrojona w kostkę;
- mały banan pokrojony w większą kostkę niż pozostałe warzywa;
- korniszon lub ogórek kiszony – pokrojony w mniejsza kostkę;
- ½ jabłka - pokrojonego w kostkę;
- ½ zielonej papryki – pokrojonej w kostkę;
- łyżeczka curry;
- jogurt naturalny ok. 100 g.*
- łyżeczka majonezu – opcjonalnie;*
- ocet
- sól i pieprz

* oryginalny przepis przewidywał śmietanę 18% i kilka łyżek majonezu

Wykonanie:

1. Ryż ugotować w podwójnej ilości wody.
2. Na patelni na oleju do smażenia zeszklić cebulę. Ja dodałam następnie do niej paprykę, nieco później jabłko, a na koniec tofu. Chwile smażyć doprawić curry. *
3. Do ryżu dodać warzywa z patelni, a do tego banana i korniszona. Chwile podgrzewać.
4. Doprawić solą i pieprzem oraz jogurtem.

* Jeśli się serwuje danie na zimno, to należy do ryżu dodać zeszkloną cebulę z curry, a następnie resztę warzyw i owoców oraz tofu. Wymieszać i zalać sosem majonezowo – śmietanowym z octem lub w wersji light dodać jogurtu naturalnego.




2 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie jadłam wędzonego tofu - zaintrygowało mnie, muszę się za nim rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam dzisiaj to danie na obiad, ale użyłam tofu naturalnego zamarynowanego- wędzonego tofu brak w zasięgu niestety. Tak czy inaczej było PYSZNE, zwłaszcza ten dodatek korniszona do słodkich owoców i jeszcze to curry... Pycha! Wielkie dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails