O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 15 lipca 2010

Łosoś duszony w warzywach - obecnie sezonowych - ze słodką nutą

Przepis sprawdzony i wielokrotnie powtarzany. Zapożyczyłam go od Ewy Wachowicz, która prezentowała go kilka lat temu w swoim programie „Ewa gotuje”. Zaczęłam robić rybę z pamięci, wprowadzając swoje drobne modyfikacje.
Wyjątkowe w tak przyrządzanym daniu jest słodycz warzyw, która cudownie komponuje się z rybą. Co więcej, w zasadzie potrawy nie trzeba doprawiać, najwyżej odrobiną pieprzu.
Danie z uwagi na krojenie wymaga chwili czasu, a potem „robi się” samo. Jednak dla takiej obiado – kolacji z wybornie smakujących warzyw, choć zupełnie niewyszukanych, z tłustej rybki bogatej w NNKT warto poświęcić trochę czasu. I na zdrowie!


Składniki (dla dwóch osób):
- dwa filety z łososia, każdy po 150-200 g.;
- mała marchewka ;
- 1/3 lub ¼ korzenia selera – podobna ilość jak marchewki;
- 1/3 kalarepy;*
- ½ cebuli;
- kapusta biała poszatkowana;
- 1/3 pora;*
- ½ pietruszki;*
- sól, pieprz;
- cytryna;
- oliwa z oliwek (nie extra virgin) lub olej do smażenia;.

*warzywa te daję opcjonalnie, jeśli akurat mam, najczęściej rezygnuję z pora i pietruszki, zwłaszcza, że warzyw wychodzi sporo

* co do ilości kapusty, ja daję sporo, ok. 1/6 główki



Wykonanie:

1. Filety ryby umyć, skropić sokiem z cytryny, oprószyć solą i pieprzem.

2. Warzywa tj. marchewkę, seler, a także pietruszkę i kalarepę – jeśli się je dodaje – pokroić w większe zapałki. Cebulę pokroić w półplasterki, pora w krążki – jeśli się go używa, a kapustę poszatkować. 


3. Na rozgrzanym oleju podsmażyć cebulę i pora oraz warzywa z wyjątkiem kapusty, którą dorzucić po chwili. Dodać trochę wody i dusić warzywa na małym ogniu ok. 15 minut. Po tym czasie na warzywach ułożyć rybę, delikatnie okładając ją warzywami. Dusić jeszcze 10-12 minut.


Danie można serwować z ryżem lub pieczywem o ile się łączy białka z węglowodanami.


Smacznego.




9 komentarzy:

  1. musi być bardzo delikatny taki łosoś.
    z ryżem jak najbardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie tu dzisiaj
    łosoś to jedna z najpyszniejszych ryb, w takiej kolorowej warzywnej wersji podoba mi się bardzo

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj przypadkiem zrobiłam bardzo podobne danie choć nie oglądałam programu Ewy Wachowicz, ani nie widziałam tego wpisu. U mnie rybą był dorsz (wcześniej podgrzany trochę w piekarniku), a warzywa to sama cebula i papryka. Posypałam je przyprawą "pięć smaków", którą kiedyś przypadkiem nabyłam w jakimś sklepie. Ta przyprawa wspaniale komponuje się z rybą - danie jest proste i wyśmienite, a u Ciebie piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zwolennikiem zdrowej kuchni,bardzo spodobał mi się przepis na łososia z warzywami:)zapraszam do siebie na ta pyszną rybkę.
    http://mariola1975.blogspot.com/2013/01/osos-z-warzywami.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis rewelacyjny. Mąż nie przepada za łososiem a tu zjadł wszystko. To jest hit w naszym menu. Do przepisu dodałam do ryżu kurkumę a do warzyw odrobinę pieprzu cayenne. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails