O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

poniedziałek, 10 maja 2010

Pomysł na radicchio, czyli sałatka z awokado na rukoli z radicchio z dressingiem jagodowym

Radicchio, czyli cykoria sałatowa, pomimo, że jest uroczo fioletowo – biała i stąd pięknie się prezentuje w każdej sałatce, to jednak dodawana jest w małych ilościach z uwagi na charakterystyczną goryczkę. Jednak można dodać jej więcej, a nawet cieszyć się jej smakiem o ile skomponuje się ją odpowiednio z innymi składnikami


Składniki (dla dwóch osób):

*kilka sporych liści radicchio podartych na mniejsze kawałki
*duża garść rukoli;
*1 awokado, pokrojone z większe kawałki;
*6 pomidorów suszonych na słońcu pokrojonych na paseczki;
*6 pomidorków cherry pokrojonych na ćwiartki;
*1/4 czerwonej cebuli grubo pokrojonej;


sos:
energicznie wymieszać:
4 łyżki oliwy z oliwek, 1, 5 łyżki octu balsamicznego owocowego (ja aktualnie mam truskawkowy), spora łyżeczka dżemu lub konfitury jagodowej, ewentualnie sól, pieprz do smaku .


Wykonanie:

Delikatnie wymieszać rukolę z radicchio, a następnie na sałaty nałożyć pozostałe skladniki sałatki i polać sosem.

3 komentarze:

  1. Witam. W tym przepisie zaintrygowal mnie dressing jagodowy. Jednym z moich najbardziej ulubionych dressingow jest dressing ze swiezych malin przetartych przez sitko. Dressing jagodowy do wyprobowania (dzemu jagoowego nie mam). Spokojnej nocy!

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszyc się jej smakiem.. a przede wszystkim - kolorem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails