O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 19 maja 2010

Ziołowa quinoa z granatem

Kolejna „sałatkowa” quinoa, która może stanowić danie główne jak i dodatek do dania wegeteriańskiego np. do grillowanego tofu lub haloumi, bądź burgerów sojowych …….., jak również do dań mięsnych.
Początkowo wydawało mi się, że przy tak małej ilości składników, w zasadzie samych ziół, danie nie będzie ciekawe i nie będzie się nadawało na samodzielny posiłek. A tu zaskoczenie - potrawa aromatyczna i całkiem samodzielna. Jak dla mnie bomba!
Przepis pochodzi z książki Low fat dishes Cary Hobday.


Składniki dla dwóch osób:

- quinoa ok. 200 g. ugotowanej w potrójnej ilości rosołu przez 10 minut.;
- ½ drobno pokrojonej malej cebuli;
- 2 małe ząbki czosnku drobno pokrojonego;
- 1 i ,½ łyżki poszatkowanej świeżej kolendry;
- 1 i ½ łyżki poszatkowanego koperku;
- 1 i ½ łyżki poszatkowanej natki pietruszki;
- 30 g. orzechów pistacjowych przekrojonych na pół;
- łyżeczka oleju do smażenia
- 200 ml. bulionu warzywnego
- sól, pieprz.

sos:
- sok z ½ cytryny;
-.sok z niecałej połówki granata;
- pestki z niecałej połówki granata.

- oliwa z oliwek do podania dodatkowo.


Wykonanie:

1. Na łyżce oliwy lub oleju do smażenia podsmażyć czosnek i cebulę. Zalać bulionem, wsypać quionoa. Ugotować do miękkości.
2. Po ugotowaniu quinoa należy wymieszać z ziołami i orzechami, doprawić solą i pieprzem.
3. Zrobić dressing poprzez wymieszanie wszystkich elementów sosu. Sosem polać sałatkę i podawać.
Proponuję serwować z warzywami. U mnie świeże zielone szparagi.



6 komentarzy:

  1. by i u mnie było obłędnie zdrowo.. gdzie znajdę quinoę? kupujesz w jakimś sklepie z żywnością eko? czy markety?

    OdpowiedzUsuń
  2. a jaki cudowny zapach musi się wtedy roznosić dookoła... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy quinoę można czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiejko, quinoa kupuję w sklepach ze zdrową żywnością, ale też w markteach np. Bomi lub Alma na działach ze zdrową, czy też ekologiczną zywnością.

    Arito, quinoa można zastąpić tym co się lubi, a w orginalnym przepisie, o czym zapomniałam napisać w poście, było kus kus.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails