O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

poniedziałek, 1 marca 2010

Kapusta po serbsku z suszonymi grzybami, śliwkami i winem

No i spróbowaliśmy kolejnego dania jednogarnkowego! I wyszło wyśmienicie, a mąż był zachwycony, powtarzał, że to lepsze od bigosu, który uwielbia od dzieciństwa i kazał obiecać, że zanim przetestuję kolejnych 100 przepisów, to znowu to zrobięJ. Zatem sukces pełen i polecam tym, którzy lubią kapustę. Ja choć nie jestem miłośniczką bigosu, to w tej formie kapusta pokazała mi nowe oblicze i jakoś tak życzliwiej myślę o bigosach. Faktycznie zaskoczyło mnie, że danie to przypomina w dużej mierze bigos, choćby ze względu na składniki, o czym wcześniej zupełnie nie pomyślałam, bo pewnie nie spróbowałabym zrobić. Ma jednak moim zdaniem ciekawszy smak, większą głębie, a dzięki śliwkom, które się roztarły odrobinę słodyczy. W każdym razie warto spróbować. Przepis ten inspirowany po raz kolejny książką kucharską „Cała kuchnia w jednym garnku”, jednak został mocno zmieniony.


Składniki (dla dwóch osób):
  • ok. 50 g. suszonych śliwek pociętych na paseczki;
  • ok. 30 g suszonych grzybów – u mnie borowiki i podgrzybki - namoczonych i pociętych następnie w paski.;
  • 100 g. pomidorów pokrojonych w kostkę – użyłam cherry;
    mała cebula pokrojona w kostkę;
  • ząbek czosnku drobno pocięty;
  • 250 g. kapusty włoskiej pociętej w kostkę;
  • 120-180 g. kapusty kiszonej;
  • ok.120-130 g. polędwicy wolowej pociętej w dużą kostkę;
  • malutki kawałek kiełbasy dobrej jakości ok. 8 cm pokrojonej w kostkę;*
  • 150 ml. rosołu – u mnie bulion wegeteriański;
  • kieliszek czerwonego wina lub więcej;
  • ok. łyżeczki majeranku;
  • sól, pieprz;
  • oliwa z oliwek.

    * można zrezygnować, następnym razem raczej nie będę dodawać.

    Wykonanie:
    1. Cebulę i czosnek podsmażyć na oliwie z oliwek w średniej wielkości garnku.
    2. Grzyby namoczyć przed krojeniem. Namoczyć także suszone śliwki.
    3. Dodać do garnka pomidory uprzednio doprawione majerankiem, solą i pieprzem. Następnie do ganka dodać polędwicę wołową. Po ok. 30 sekundach od wrzucenia polędwicy do garnka dodać rosół i dusić przez ok. 30 minut. Przed końcem duszenia dodać kiełbasę.
    4. W tym czasie w drugim garnku dusić kapustę włoską i kiszoną razem z grzybami i śliwkami w małej ilości wody i w czerwonym winie. Kapustę należy co jakiś czas zamieszać, ewentualnie dodać wody lub wina wg. uznania;
    5. Gdy elementy w obu garnkach będą już dobre, wymieszać je razem, dusząc jeszcze kilka minut i ewentualnie doprawiając dodatkowym majerankiem.
    Zaleca się tak przygotowaną kapustę odłożyć na noc do lodówki, a następnego dnia, gdy się „przegryzie” jest pyszna! Tak też zrobiłam i faktycznie była pyszna.
Smacznego.

2 komentarze:

  1. bigos, zwykły bigos ;) w miare mozliwosci dodaję do bigosu suszone śliwki lub powidła sliwkowe oraz wino. reszta, jak w typowym bigosie z mieszanej kapusty :D nie wątpie, ze przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może daltego, że nigdy nie robiłam tradycyjnego bigosu, a ten który znam z domu był z kminkiem, kwaśnawy, to w tym wydaniu po raz pierwszy mi zasmakował:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails