O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 14 lutego 2010

Makaron dyniowo – imbirowy z kiełkami i boczniakami


Uwielbiam ten makaron ryżowy z pełnoziarnistego ryżu o delikatnie imbirowo – dyniowej nucie. Jest to jeden z kilku ekologicznych makaronów, który swoim kształtem przypomina spaghetti, jednak jest zupełnie inny w konsystencji i smaku od włoskich makaronów. Tym razem z uwagi na niespodziewany brak w szafce zwykłego makaronu ryżowego w postaci cienkich nitek, użyłam go do kiełków z patelni.


Składniki dla dwóch osób:
  • makaron ryżowy wg. uznania, u mnie ok. 180 - 200 g.;
  • dwie łodygi selera naciowego;
  • 1-2 łyżek siekanego drobno świeżego imbiru;
  • 150 g. boczniaków pokrojonych w paski;
  • pudełko kiełków na patelnie ( u mnie kiełki soczewicy, fasoli mung i cieciorki) ;
  • oliwa z oliwek;
  • sos sojowy do smaku;
  • ewentualnie sól, pieprz, kminek ( u mnie tylko odrobina kminku).

Wykonanie:

1. patelnię z grubym dnem. Na dymiącą oliwę z oliwek wrzucić warzywa i grzyby; smażyć do 5 minut, następnie doprawić sosem sojowym i przyprawami;


2. w czasie smażenia warzyw ugotować makaron.można nałożyć makaron, a na niego masę kiełkową lub też wrzucić makaron do masy kiełkowej
i wymieszać na patelni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails